Selasa, 5 Julai 2011

CONFUSE

Pada suatu malam yg damai ni..adalah 3 orang sahabat ni bkumpul2 dalam blik..biasala kan time xda aktvt yg d lakukan seperti study mereka akan akan melepakkan diri di dalam blik...mau kluar pun duit xda so lepaking d blik je la kan...

ketiga-tiga sahabat ni belajar d tempat yg sama kelas yg sama course yang sama umah yang sama n blik yg sama...cuma perwatakan mereka berbeza..

note: eqa gelarkan diri mereka sebagai student 1,student 2,student 3
student 1-pendiam,pendengar yang setia tapi bila dapat geng yg ok mmg bnyak mulut.
student 2-lebih kurang cam student 1 tapi klu diberi peluang becakap mmg xleh bhenti n seringkali bertanya soalan yg sama
student 3-pendiam,pendengar yang baik..

mereka ni sdg memikirkan apa yg akan mereka lalui apabila tamat stdy nti...yalah mereka skrg ni berada d tahun akhir so kena la fikir masa depan..ikuti perbualan d antara mereka>>>>>>

student 2: wei...aku takut r sem ni mc myesal plak masuk course..
student 3: tu la kan klu aku thu aku ambk bahagian komputer..
student 2: jadi guru pn best gak tapi alang2 r klu kita kuar tinggal berapa sem lagi kita abis..arrgghhhh......
student 1: relax r..jangan camni geng...alang2 myeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan...kita pn skrg da d tahun akhir klu mau berundur pn xguna jgk...bek kita teruskan..insyaallah kita dapat keja dgn ni...
student 2: mmg r..tapi apa kita mau keja nti klu pointer kita ni rendah?
student 1 & 3 : ermm......ntah......ko rasa???
student 2: aku rasa aku nak keja kilang r smentara tunggu result tu nti..yalah kita pn nak guna duit untuk hidup..

kedua2 sahabat menggangguk tanda setuju..

student 3: betul jgk tu..
student 2: yalah aku xmau susahkan ibu bapa aku lagi...kita belajar sini pun dorg yang tanggung aku xmau jadi bebanan lagi r...banyak sangat duit ibu bapa aku kuarkan time study ni...kekadang tu sampai bapaku ikat perut gara2 aku perlukan duit sini...besar betul pgorbanan dorg tu...
student 3: tu la pasal,kekadang serba salah kita minta duit...
student 1: kita tahu minta duit ja kan??kita xthu pun susah payah mama bapa kita cari duit sara kita belajar...
student 2: tu la..arghhh,.....tekanan dowh.....
student 1: ko relax seja...hehehhe
student 3: ko ni blh plak cakap cmtu..
student 2: ko nak keja apa nti..
student 3: mana2 la yang aku dapat..aku malas memilih..zaman skarang ni susah cari keja...
student 2: ko lak??
student 1: erm...aku....
student 1 masih bfikir nak keja apa nanti...
student 2&3: apa???
student 1: suri rumah kot....hehehehehe

rakan2nya tekejut dgn jawapan yang student 1 berikan,.

student 2: suri rumah???ko ni napa??susah2 bljar nak jadi suri rumah plak...
student 1: ye la...skali skala dowh..lagipun bukan senang nak jadi suri rumah tu tau...susah dari semua pekerjaan..
student 2: susah???duk umah pun susah???
student 1: erm...yup...susahh.........
student 2: apsal plak??
student 1: ye la klu nak jadi suri rumah nanti kita pun kena ada pengetahuan yang luas....kita kena ambik kelas masakan, kelas menjahit,kelas andaman,kelas komputer n macam2 kelas kita kena hadiri tau...
student 3: jangan lupa ambk kelas jaga hati suami genng..
student 1: yaa.....itu sudah pasti.....
student 2: apsal plak kena ambk bnyak kelas tu??
student 1: tu la ko xtau..meh aku gtau korg ek kawan2 ku...
first kelas masakan kita kena ambik sebab mana la tahu kan ada kenduri2 saudara mara o family kia sendiri blh r tunjuk kepakaran memasak...kot2 la nanti dorg promote kita yang masak mesti ada banyak tempahan yang bakal kita dapat..atau dalam erti kata lain rezeki la boleh buka restoren nanti kann..then perut suami pn terjaga xda la dia makan kat luar jimat duit poket ..catering pn blh dapat..dalam pada masa yg sma duit pn masyukkkk.....
second is kelas menjahit...ko bayangkan je la klu ada perayaan contoh hari raya o majlis pkahwinan xpayah buang duit p hantar jahit...kita sendiri pn boleh buat ma....mana la thu boleh buka kedai jahit o butik...duit pn masyukkkk
student 2 & 3: betul jgk...
student 1: eh kjap aku lum habis lagi...
student 2&3: ooo...ok2...terskan..
student 1: pastu klu nak jadi suri rumah kita ambik la kelas andaman...alang2 da ambk kelas mjahit apa salahnya kita ambk kelas andaman..faedahnya untuk kita jgk..ye la bhias untuk suami hehehe lagipun mana la thu ada saudara mara yg kawin kot2 la mak andam xdatang,kita leh tolong..klu org tpikat blh la kita jadi mak andam...duit pn masuk.n last kelas komputer..heheheh
student 2: kelas ni untuk apa plak?
student 1: kelas ni kena ambk ye la selain daripada kelas yg aku gtau tadi komputer pn pnting..
skrg ni zaman cyber maa..mana leh ketepi ni semua..lagipun skrg org bniaga ada melalui komputer so apa salahnya kita try kan...so kena la ambk....tapi jangan salah guna plak..kena b'ingat sebelum guna...dirimu sudah berpunya...
student 3: btul gak...
student 2: yup. susah gak jadi suri rumah kan..klu duk dgn mak mntua lagi r payah kena jaga hatinya..pehh..
student 1: ok la aku ngantuk da..apa2 pn kita sambung sembang2 sok..nite fwenzz.....

ketiga2 sahabat tu pun menidurkan diri mereka yg mengantuk..huhuhuhu

note: walau apapun yg anda inginkan kena beringat ek n jangan lupa bsyukur dgn apa yg ada.....Allah maha kaya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan